שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין מכיר את הקנאביס הרפואי מקרוב

שר הבריאות הבא, ח"כ יולי אדלשטיין, מכיר היטב את הקנאביס הרפואי לאחר שאשתו ז"ל הסתייעה בקנאביס כשחלתה בסרטן. בעבר טען כי יש להקל משמעותית על מטופלי הקנאביס הרפואי.

ח”כ יולי אדלשטיין (‘הליכוד’) יתמנה כנראה לתפקיד שר הבריאות הבא בממשלת ישראל במקומו של השר יעקב ליצמן, כך דווח לפני שעה קלה בתקשורת.

מדובר כנראה בבשורה טובה עבור מטופלי הקנאביס שכן אדלשטיין מכיר היטב את הנושא. אשתו טניה ז”ל, שהלכה לעולמה בשנת 2014 עקב מחלת הסרטן, טופלה אף היא בקנאביס רפואי.

בריאיון בשנת 2015 אמר ח”כ אדלשטיין כי “אני בהחלט תומך במדיניות מקלה יותר כלפי החולים, אומרים שלא הוכח שקנאביס מקל על כאבים, מה לא הוכח? ראיתי על אשתי כמה שזה עוזר. זה הרגיע כאבים והשפיע.”

יולי אדלשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש90)
שר הבריאות הבא: יולי אדלשטיין (צילום: יונתן סינדל, פלאש90)

“אשתי סבלה ממחלת הסרטן ובמשך תקופה לא נמצא מזור למכאוביה זולת הקנאביס הרפואי,” אמר עוד. “לאור ניסיוני המר ולאחר שראיתי מקרוב את יעילותו בהקלה על הכאב אני סבור שהגיע הזמן להקל על חולים המטופלים באמצעות קנאביס רפואי”.

עם זאת, באותו ריאיון הוא ציין גם כי “אין בכך כדי לקבוע דבר לגבי סוגיית ‘סמים קלים’ באשר הם”. הוא ריצה בעבר שלוש שנות מאסר במחנה כפייה סובייטי בעקבות אישום החזקת סמים – לאחר שב-1984 השתילה המשטרה הסובייטית כמה גרמים של קנאביס בביתו ועצרה אותו. ב-1987 השתחרר ועלה לישראל.

במקביל מעריכים כי שר המשפטים הנוכחי אמיר אוחנה יקבל את תיק המשרד לבטחון פנים במקומו של גלעד ארדן שיהיה שגריר ישראל בארה”ב ובאו”ם. בכך יוכל אוחנה ליישם את הבטחת הבחירות להקמת ועדת לגליזציה שתביא להסדרת שוק קנאביס חוקי.

עוד שינויים במשרד הבריאות: מלבד ליצמן, עזב הבוקר את תפקידו במשרד גם מנכ”ל המשרד, משה בר סימן טוב, שנחשב למי שהקשה רבות על מטופלי הקנאביס הרפואי. מהלך זה עשוי גם כן להיות סימן חיובי לבאות מבחינה זו עבור המטופלים.

כפי שחשפנו אתמול הוגשו בשבועות האחרונים 4 הצעות חוק שונות להקלה בכל תחומי הקנאביס וכן הצעה חמישית שצפויה להיות מוגשת בקריאה ללגליזציה. לצד בג”ץ הלגליזציה והבטחת נתניהו, יכולים תומכי הקנאביס לאמץ אופטימיות זהירה.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר